International Sprogdag

International Sprogdag

Vores elever er fascinerede af sprog! Hele 17% af vores elever vælger latin, men generelt er fremmedsprog eftertragtet. Netop sprogene blev hyldet, da vi fejrede den Internationale Sprogdag med aktiviteter for hele skolen. Alle eleverne fik et spændende oplæg om retslingvistik, mens 1.g-erne dystede på tværs af klasserne i deres 2. fremmedsprog. Her blev både lavet sangria, fransk frugtsalat, mundaflæst, tegnet, lavet puslespil og meget mere! I sidste modul sang vi Frost-sangen på skiftevis dansk, engelsk, fransk, tysk og spansk, ligesom der blev danset tysk grammatikdans! Dagens vinderehold blev også fundet, så stort tillykke til vores dejlige fremmedsprogshold og naturligvis tak til både elever og sproglærere for en fantastisk dag!
  • IMG 5063
  • IMG 5139