1.hf på studietur til Berlin

1.hf på studietur til Berlin

Første HF har været i Berlin på studietur. Her følger en beskrivelse fra Tilde Lindgaard Stick og Marie Cecilie Schouborg Thuen fra 1.q:

Alle fire hf-klasser var afsted sammen, og vi kørte i 2 busser derned. Busturen var lang, men vi hyggede os med kortspil, snacks og musik. Vi ankom til Berlin mandag aften kl. 18 efter en 8 timers lang bustur. Den første aften gik med at pakke ud og finde noget aftensmad. Tirsdagen gik med at se på seværdigheder, som vi havde lært om i historie, som bl.a. var Berlinmuren og Treptower Park. Efter dagens program fik vi fritid, hvor vi selv kunne bestemme, hvad vi ville. Onsdagen var også en historiefaglig dag. Her var vi på et museum om 2. verdenskrig, men efter museet havde vi fri eftermiddag, hvor de fleste fik tiden til at gå med shopping og spisning. Onsdag aften skulle vi ind i Rigsdagen (det tyske parlament), og efter det tog vi tilbage på hotellet. Torsdagen var en danskfaglig dag, hvor vi skulle besøge to danske kunstnere, som bor i Berlin. De holdt begge et lille foredrag for os om deres kunst og hverdag i Berlin. Efter foredragene skulle vi have været på Neue Nationalgalerie, men det blev desværre aflyst, så i stedet tog vi hen til East Side Gallery, hvilket var en fed oplevelse. Efter det havde vi fritid indtil om aftenen, hvor vi skulle ud og spise hele klassen sammen. Efter fællesspisning tog vi hjem på hotellet, hvor vi pakkede vores ting sammen og hyggede. Fredag morgen blev busserne pakket, og turen gik hjemad med et lille stop ved grænsen.

• 342154610 214229234662723 2082965415919897769 N
  • IMG 6097