Udvidet HF-fagpakke

Udvidet HF-fagpakke på Aalborg City Gymnasium

Ønsker du at tage en lang videregående uddannelse på universitet, når du har afsluttet din hf her på Aalborg Katedralskole, så kunne en udvidet hf-fagpakke på Aalborg City Gymnasium være noget for dig.

Hvad er en udvidet hf-fagpakke?

En udvidet hf-fagpakke på Aalborg City Gymnasium tager 3-5 måneder afhængig af sammensætningen. Som hf-dimittend her fra Aalborg Katedralskole har du direkte adgang til et overbygningsforløb, og efter overbygningen har du mulighed for at søge ind på en videregående uddannelse på universitetet.

Mange muligheder

Hvis du tager en udvidet hf-fagpakke på Aalborg City Gymnasium, er der flere muligheder for at sammensætte fag. Fagsammensætningen afhænger af, hvilke fag du har med dig fra hf, samt hvilken videregående uddannelse du planlægger. Forløbet sammensættes i samarbejde med en studievejleder, men hvis du gerne vil undersøge mulighederne på forhånd, så findes der en lille applikation på Aalborg City Gymnasiums hjemmeside, hvor du kan eksperimentere med at sammensætte et forløb. Klik ind på: Pakkeleg.

Optagelse

Du kan søge om optagelse på udvidet hf-fagpakke på Aalborg City Gymnasium ved at tage kontakt til studievejledningen på Aalborg City Gymnasium. Allerede inden du har afsluttet din hf, har du mulighed for at få sammensat en udvidet fagpakke, men det er en forudsætning for endelig optagelse, at du består din samlede hf-eksamen.

Økonomi

Udvidet hf-fagpakke er et gratis tilbud, og du har mulighed for at få SU i de måneder, hvor der er mindst 16 timers undervisning om ugen.

Kontakt

Har du spørgsmål til udvidet hf-fagpakke er du altid velkommen til at kontakte en studievejleder her på gymnasiet eller tage kontakt til Aalborg City Gymnasium på tlf. 96 31 22 23 eller studievejledningen@aacg.dk.