Vikingerne studeres

Vikingerne studeres

1.p og 1.r samarbejder i ks-historie omkring emnet ”Aalborgs DNA”, hvor vi blandt andet har fokus på vikingetiden i Danmark.

De 2 klassers historielærere Michael Hawkins og Ulla Thomasen blev derfor enige om at tage klasserne med på en fælles tur til Lindholm Høje for at se den fornemme vikingegravplads og stedets smukke museum.

For mange af eleverne var det første gang, de var på Lindholm Høje – denne torsdag den 3. september, hvor vi besøgte stedet.

Vi gik først op på gravpladsen, som i en lille times tid flittigt blev studeret af eleverne fra begge klasser. Det samme gjaldt de udendørs plancher, som eleverne fandt meget informative og en god måde at formidle historie på.

Dagen sluttede på Lindholm Høje Museet, hvor eleverne skulle besvare en række spørgsmål i tilknytning til museets udstilling om vikingetiden og vikingerne.

Alle var enige om, at de havde haft en god formiddag på Lindholm Høje – godt hjulpet på vej af sol fra en skyfri himmel.