BigBand
Kontaktperson Allan Juul

BigBand

Skolen har et BigBand, der spiller alle tænkelige varianter af BigBand-musik - fra traditionel swing over latin, blues, soul, funk og rock - til helt moderne BigBand-musik af moderne arrangører.

Den samme bredde gør sig gældende blandt medlemmerne: rytmegruppen (trommer, bas, guitar, klaver og percussion) er godt nok ret øvede, men i resten af bandet (saxofonerne, trompeterne og trombonerne) spiller for det meste elever med varierende niveau. Der er nogle meget øvede, men også nogle, der f.eks. er øvede på et andet instrument, men som har lyst til at udforske et nyt. Til det formål råder skolen over saxofoner, tromboner og en kontrabas, som man kan låne.

Bandet spiller typisk til arrangementer på skolen og udenfor på andre skoler samt arrangementer ude i byen.

Vi øver en eftermiddag om ugen, og der vil ved skolestart blive afholdt en lille uformel optagelsesprøve for de elever, som ønsker at spille med i rytmegruppen. I blæsergruppen er man velkommen uanset niveau og erfaring.

Kontaktperson: Jonas Dejgaard

Bigbandet under ledelse af musiklærer Allan Juul.