Georg Mohr konkurrencen

STX
HF

Georg Mohr konkurrencen skudt i gang

Alle elever fra matematik A-holdene deltog i denne uge (uge 47) i første runde af den traditionsrige Georg Mohr matematik-konkurrence.

https://www.georgmohr.dk/ kan man læse følgende om konkurrencen:

”Georg Mohr-konkurrencen” er en matematikkonkurrence der henvender sig til matematikinteresserede elever i gymnasiale uddannelser. Den blev grundlagt i 1991 med følgende formålserklæring.

Formålet med Georg Mohr-Konkurrencen er at stimulere interessen for matematik ved at udfordre de dygtigste elever med opgaver der i sværhedsgrad ligger ud over det de møder i den daglige undervisning. Desuden fungerer konkurrencen som et led i udvælgelsen af deltagere til IMO, Den Internationale Matematikolympiade.

Georg Mohr-Konkurrencen afvikles i to runder. Første runde afholdes midt på efteråret, og anden runde i januar. Første runde kræver ingen tilmelding, og alle kan deltage. Med et godt resultat i første runde kvalificerer man sig til at deltage i anden runde”.

Som fotografierne viser, var vore elever særdeles koncentrerede om opgaven, og vi krydser fingre for et godt resultat.

• Csm Georeg5 De6adde52c
  • Csm Georg1jpg Db51a42c19