Schrödingers Kat
Kontaktperson Uffe Pedersen

Schrödingers Kat

I Katedralskolens fysikklub, Schrödingers Kat, har vi mange aktiviteter, men som mange nogen af dem været sat på pause i de seneste par år. Men i det kommende skoleår tager vi revanche. Vi planlægger en tur til Genève hvor vi skal besøge CERN, menneskehedens største eksperiment. Her prøver fysikere at afsløre, hvad universet er lavet af, hvor gammelt det er, og hvordan det fungerer. Det er store spørgsmål, og det kræver en stor indsats, og det får man indtryk af, når man besøger CERN-området, der i øvrigt strækker sig ind over fransk territorium.

Vi har besøgt CERN før, hvilket har været en ”eye opener” for eleverne. Man bliver ydmyg i løbet af besøget, for det er en virkelig imponerende indsats, man er villig til at gøre for at få svar på de fundamentale spørgsmål!

Kontaktperson: Fysiklærer Uffe Pedersen