DELF (fransk sprogtest)
Kontaktperson Lone Amtoft Jacobsen
Kontakt Ulla Birgitte Rasmussen

Få papir på dine franskkundskaber

Talentarbejdet i fransk er målrettet de officielle DELF-prøver (Diplômes d’études en langue française), og den ekstra undervisning har således som omdrejningspunkt at gøre de tilmeldte elever klar til dem. På Aalborg Katedralskole udbyder vi - i det omfang det er muligt - sprogprøver på 3 forskellige niveauer, og vi hjælper interesserede elever til at vælge det rette niveau.

Prøverne finder sted hvert år i april-maj måned og tester meget konkrete sproglige kompetencer: :hvor god er du til at forstå talt og skrevet fransk samt til selv at tale og skrive fransk.

Består man prøven, får man papir på sine franskkundskaber i form af det internationalt anerkendte DELF-diplom, som udstedes af den franske stat. Gebyrer og øvrige udgifter ved prøven betales af Aalborg Katedralskole.

Kontaktpersoner: Fransklærerne Lone Amtoft Jacobsen og Ulla Birgitte Rasmussen.

To franskelever med DELE diplom