På besøg i ASF-klassen

STX
HF

På besøg i ASF-klassen

To gamle elever, som nu er langt henne i deres studier ved Aalborg Universitet, besøgte vores to ASF- klasser i begyndelsen af december. Vi startede hyggeligt med at spise pizza sammen og snakke ”gamle dage.”

Jacob Ravn og Jacob Nissen har taget deres hf eksamen i ASF klasser her på stedet og læser henholdsvis matematik og interaktionsdesign. Sidstnævnte er "en konstruktivt og kreativt orienteret disciplin, som handler om at designe interaktive digitale produkter, der fremmer den måde, som mennesker kommunikerer og interagerer på i deres hverdags-, privat- og arbejdsliv."

Begge holdt informative og livlige oplæg om deres studier og har helt sikkert plantet nogle gode idèer hos vores nuværende elever om mulighederne for uddannelse og karriere. De to klasser spurgte løs, især om det rent faglige og fik et godt billede af de spændende muligheder og nogle af de udfordringer, der ligger i at læse videre, når man har en diagnose.

Det var en fremragende dag, som vi vil forsøge at gentage fremover og med deltagelse af et endnu bredere udvalg af uddannelser.

En stor tak til de to for at stille op!