Besøg fra venskabsgymnasium i Rendsburg

Besøg fra venskabsgymnasium i Rendsburg

Efter flere år med Corona-nedlukninger kunne vi i sidste uge endeligt igen modtage gæste fra vores venskabsgymnasium i Rendsburg. 9 elever og 2 lærere fra Gymnasium Kronwerk aflagde en gruppe 3.g-elever genbesøg efter vores tur til Rendsburg i foråret. Ugen bød bl.a. på tur i skolens horrorkælder, Lanciers-undervisning, bowlingtur, fotosafari i Aalborg og udflugt til Skagen. Dertil kommer naturligvis besøg i undervisningen og ved idrætsdagen og ikke mindst en helt masse talen tysk for tysk A-eleverne. Torsdag aften holdt vi afskedsmiddag for alle deltagende elever og forældre, inden tyskerne tog hjem om fredagen. En par af de tyske gæster var dog så begejstrede for die dänische Hygge, at de valgte at blive weekenden over. Det var en meget vellykket uge, og mon ikke det er venskaber, der kommer til at vare længe fremover.

• Rendsburg 2
  • Rendsburg 3