Virtuelt besøg af digter

Virtuelt besøg af digter og journalist Victor Boy Lindholm

Digter og journalist Victor Boy Lindholm har afholdt torsdag d. 16.04.2020 et virtuelt oplæg i dansk for 2x og 3.y. Victor præsenterede sig selv og sit arbejde, læste op fra sin debutdigtsamling GULD (2015) og fortalte om den ”hyklertrilogi”, GULD er en del af. I trilogien indgår også NO HARD FEELINGS og RESORT.

I sine digte italesætter Lindholm det svære ved at være et ungt menneske, der skal navigere i og forholde sig til samfundskonflikter som flygtningekriser i Mellemøsten, klimakrise og teknologiens udvikling.

Eleverne fik også et indblik i en digters skrive- og arbejdsproces, hvilke forfattere, Victor selv læser og en generel snak om, hvad litteraturen kan tilbyde os.

Herefter fortalte Victor om sit ”andet” arbejde som journalist ved Dagbladet Information, og om sit seneste arbejde, der bl.a. tæller en reportage om asatro og fire forfatterportrætter.

Undervejs kunne eleverne stille spørgsmål i chattråden, og det blev flittigt udnyttet.