Program for uge 25 - studenterugen

Program for uge 25 - studenterugen

Aalborg Katedralskole er rigtig glad for, at vi i år kan fejre vore stx'ere og hf'ere med både huedag, gallamiddag, dimission og fest i Kildeparken.

På grund af Corona er der nogle ekstra forhold, som elever/forældre/gæster skal være opmærksom på i forbindelse med de forskellige begivenheder.

Huedag

Når I har været oppe til den sidste eksamen, får I jeres hue på. Af hensyn til de elever, der går til eksamen, har pårørende ikke adgang til at komme ind på gangene eller i lokalet. Der skal være ro på gangene. Efter eksamen kan I gå ud til evt. pårørende, som vil få besked på at være i gården eller udenfor E eller G-bygningen for at tage imod jer. Der er mange forskellige traditioner for, hvem der skal sætte huen på hovedet. Det er op til jer at beslutte, hvem der skal have æren. Hvis I har lyst til at fejre endt eksamen på skolen, finder I et ledigt bord i gården eller bag E-bygningen. Der vil være et bord til hver student. Studenterne kommer ud i løbet af hele dagen, og vi regner med, at der vil være et flow, så der hele tiden er plads. Sig til, hvis det kniber med plads. Der er derfor ikke begrænsninger på, så længe man er samlet med sine pårørende omkring et bord i skolegården eller på græsplænerne. Husk at holde afstand til andre familier af hensyn til smitte, og husk, at tage hensyn til, at der er elever til eksamen på skolen samtidig med, at I fejrer jeres eksamen.

Hvis det er dårligt vejr, vil der være stillet borde op i idrætssalen. Her må man max have 5 pårørende med, da det foregår indenfor.

Galla den 24.juni

Vi er alle på gymnasiet glade for, at vi har mulighed for at invitere jer ind til gallamiddag med lancier. Der vil komme nærmere information ud om denne aften, men det vil være kl. 18.00-21.00 i jeres klasselokale med spisning og lancier i skolegården.

I skal huske at medbringe gyldigt coronapas.

Dimission den 25. juni

Dette års dimission vil være i Aalborg Kongres og Kulturcenter. Vi må være 500 i alt, hvilket betyder, at vi afholder dimission af to omgange af en times varighed, således I kan få lov til at tage to pårørende med. Det endelige tidspunkt for netop jeres klasse vil blive meldt ud snarest.

Kildeparken den 2. juli

I samarbejde med Aalborg Karneval inviteres alle afgangselever på Aalborg Katedralskole til gymnasiefest i Kildeparken. Festen starter kl. 17.00 og entre koster 100 kr. I får nærmere information om tilmelding og festen.

Alle skal medbringe gyldigt coronapas og ID.

Dimissionsfest i Aalborghallen. Eleverne sidder på række med huerne på.