Astrofotografering får eleverne helt tæt på månen

Astrofotografering får eleverne helt tæt på månen

Endelig blev der et hul i skyerne, så med kort varsel drønede hele 30 elever (+Jacob og Uffe) tirsdag aften ind til skolen til første omgang af astrofotografering.
Der var popcorn og saftevand, mens vi snakkede lidt om teleskoperne og ventede på de sidste skyer forsvandt. I kantinen kunne tre teleskober se over D-bygningen, så vi fik nogle flotte indtryk og billeder af vores flotte måne! Håbet er, at vi i løbet af året kan få lavet nogle gode billeder, som kan blive hængt op på skolen. Efter nytår mødes vi igen til billedbehandling og forhåbentlig nye observationer af Månen, Jupiter og Saturn. Og selvom du ikke var med denne kan, kan du sagtens komme med til januar og få set vores flotte planeter helt tæt på!