2.hf på UCN i 2-dages workshop om bæredygtighed

2.hf på UCN i 2-dages workshop om bæredygtighed

Med en HF kan man fx komme ind på en af UCNs mange professionsbacheloruddannelser, og det er en af grundene til, at vi har et tæt samarbejde med UCN. Vores 2.HF'ere var derfor på en 2-dages workshop med oplevelsesbaseret læring som havde bæredygtighed, grøn omstilling og karrierelæring som sigte.
På dag 1 var der blandt kreative øvelser også oplæg fra folk, som har fingeren på pulsen angående bæredygtighed og grøn omstilling i Aalborg .
På dag 2 skulle eleverne arbejde med deres egen miljøudfodring og et klimavenligt initiativ, som de skulle præsentere. I finalen gik Signe, Jonathan og Hjalte fra 2.q med sejren med deres prototype ”Waste space”. Idéen var, at man kunne vakuumpakke de mange produkter der skal sendes langt for at undgå at spilde CO2 på at transportere ”luft”.
Tusind tak til UCN for samarbejdet og eleverne for deres gå-på-mod, og så må I alle have en skøn weekend - og elever og personale på Aalborg Katedralskole have en skøn forlænget weekend.