Elev vandt over skak-formanden til stort skak-event

Elev vandt over skak-formanden til stort skak-event

Skak-eventet “Skak - En mani i sort og hvidt” løb af stablen i torsdags, og startede med fællestime, hvor formanden for Aalborg Skakforening, Bjarne Sønderstrup, præsenterede skakspillet, og billedkunstneren Søren Elgaard talte om skak i kunsten. De var suppleret af et nummer fra den kommende teaterkoncert, mediefagselever som havde lavet kortfilm om skak, og dertil croquix som billedkunsteleverne lavede med temaet skak. Herefter var der dømt simultanskak, hvor Bjarne og vores egen skakmester Torben Hjort spillede mod 20 udfordrere, inkl. rektor. Kun to kunne trække sig sejrsrigt fra de erfarne skakspillere, nemlig rektor Warming og Esben fra 1.x. Tillykke med den flotte sejr! Ugen blev rundet af med fredagscafé med skaktema, og der kommer (naturligvis) flere skakrelaterede events i løbet af året.