Klassens time

Klassens time

Klassens time er et nyt tiltag på Aalborg Katedralskole for alle nye stx’ere og hf’ere. Formålet er at styrke fællesskabet og elevernes trivsel i den første tid på vores skole.

Når der afholdes klassens time, er klassen delt op i mindre kontaktgrupper, ligesom der til hver kontaktgruppe er tilknyttet en kontaktlærer fra klassens lærerteam.

Vi håber på den måde at hjælpe eleverne godt i gang med skoleforløbet på Aalborg Katedralskole i en tid, hvor Coronaen sætter begrænsninger på samværet i klassen.

Programpunkterne for klassens time afgøres af den enkelte kontaktgruppe og kan derfor variere fra klasse til klasse.

Som eksempel kan nævnes, at GK4 den 15. august begyndte dagen med at mødes i deres kontaktgrupper i Slotsparken og spise morgenmad sammen - naturligvis med afspritning.

I GK2 tabte klassekoordinator Rikke Nielsen den 18. august et væddemål om at give kage, efter at klassen præsterede at kaste med frisbee i 2 minutter uden at røre jorden.

Den 20. august mødte 1.p og 1.r (hf-klasser) ind på skolen til klassens time, hvor der blev budt på rundstykker med kage og juice - klassevis. Efterfølgende stod programmet på byvandring rundt i Aalborg i kontaktgrupperne.