Udvekslingsstudenter

På Aalborg Katedralskole har vi igen i år fornøjelsen at have udvekslingsstuderende fra forskellige lande. Udvekslingsstudenterne går alle i en 2.g-klasse.

Ud over at deltage i undervisningen sammen med deres klasser går de til danskundervisning hver tirsdag og torsdag eftermiddag. I den første del af skoleåret har de fokus på at lære dansk og følger så godt med i undervisningen, som det er muligt. Derudover kommer de nogle gange på besøg i andre klasser og fortæller på f.eks. fransk eller spansk. De skal også med på de kommende ekskursioner og studieture, og de plejer også at deltage i aktiviteter uden for skoletiden.

Det er en stor oplevelse for både de udvekslingsstuderende og skolens elever at mødes på tværs af kulturer og sprog, og alle får udvidet deres horisont i mødet med unge fra lande, som de typisk ikke er i kontakt med. Når året er omme, vil de udvekslingsstuderende forhåbentligt kunne se tilbage på et år fyldt med gode oplevelser og nye venskaber.

På billedet ses fra venstre: Yusuke (2y), Charles (2z), Emanuel (2a), Tobias (2x), Pernille (3y) og Issabel (3z)