Fejring af den Europæiske Sprogdag

Fejring af den Europæiske Sprogdag

I dag fejres den Europæisk Sprogdag, og det markerede vi også på Aalborg Katedralskole, hvor vi arbejder praktisk for at vække og stimulere elevernes sproglige interesse. Derfor havde alle 1.g'erne først besøg af Mads Christiansen fra Proling, som kunne fortælle om sprogets vigtighed, når man forsøger at opklare forbrydelser. Derefter var der sprogolympiade i elevernes andet fremmedsprog, hvor de bl.a. dansede Macarena, tegnede og konstruerede sætninger, og vi sluttede af med den helt store fest med kage, sang, dans og præmier til vinderne af sprogolympiaden og en hydelst til alle de fantastiske sprog vi møder på skolen.
Tv2 Nord bringer i øvrigt et indslag i aften om svindet af tysk som fremmedsprog, hvor de også har været omkring Aalborg Katedralskole.
  • IMG 8314
  • IMG 8317