Klimaudvalg

På Katten vægter vi værdier som åbenhed, mangfoldighed og hensyn utroligt højt - både hensyn til hinanden og til verden omkring os. Dette ses især i vores engagement for klimaet, hvor vi gennem politisk aktivitet sætter den grønne profil i højsædet og sætter rammerne for bæredygtige initiativer, der fremmer den grønne dagsorden. I skolens miljøudvalg arbejder vi sammen med lærere og personale - og ikke mindst vores medstuderende - om at bidrage til et miljøbevidst skolemiljø og reducere skolens klimaaftryk gennem konkrete tiltag. Derfor har vi også et håb og ønske om, at vi gennem undervisning får sat fokus på den globale klimadagsorden gennem aktiviteter og på daglig basis. Det er altid superfedt og konstruktivt at være med til møderne i udvalget, for der er altid noget at tage hul på samtidig med, at der altid er plads til nye ideer og viden.

I løbet af de sidste år har vi blandt andet afholdt klimastrejker, og vi har fået indført affaldssortering på skolen, der blot forstærker det grønne aftryk, vi ønsker for skolen.

Kontaktperson: Alma Leunbach, 2.m og Johanne Rytter, 3.j