Ryste-sammen-dag

Ryste-sammen-dag

Den sidste tirsdag, onsdag og torsdag i august var der ryste-sammen-dag for førsteårseleverne på Aalborg Katedralskole. Der var afsat en hel dag pr. klasse til arrangementet.

Dagen begyndte kl. 9.00, hvor klasserne mødtes i skolegården med deres tutorer og kontaktlærer. Første punkt på dagens program var en byrundtur, hvor eleverne via deres mobiltelefoner skulle følge en tilrettelagt rute med opgaver undervejs. Det gav lidt udfordring for nogle. Det var ikke alle opgaver og steder, der var lige lette at finde.

Til frokost var vi tilbage på skolen igen, godt sultne efter den lange byrundtur. Og det faldt i rigtig god jord, at menuen stod på skolens legendariske lasagne.

Efter frokost begav vi os på gå-ben ud til Minigolfbanen i Vesterkæret. I hold af 3-4 elever dystede eleverne mod hinanden. Og der blev virkelig gået til den med liv og sjæl. Ved 15-tiden var det tid til at forlade minigolfbanen. De sidste var dog så opslugt af at spille, da de nærmest ikke var til at drive hjem.

Tak til introudvalget for en hyggelig og god dag, hvor eleverne rigtig blev rystet sammen.