Fransk venskabsskole på besøg

Fransk venskabsskole på besøg

Parlez-vous francais? Det er forhåbentlig blevet lidt nemmere for vores 2.g'ere som har fransk at sige "oui" til, da de har haft besøg af elever fra vores venskabsskole Lycée Jean Aicard, som ligger i Hyères i Sydfrankrig. De franske elever har fulgt undervisning i engelsk, musik, spansk, idræt og historie, og det var især en øjenåbner for dem, at de danske lærere ikke taler hele tiden - som de gør i Frankrig! Derudover har eleverne været en hel dag i Århus, hvor de besøgte Den Gamle By og ARoS Aarhus Kunstmuseum, og her i Aalborg har de været på selfie O-løb og besøgt Kunsten Museum of Modern Art Aalborg. Merci beaucoup pour la visite, og nu glæder vi os bare til at tage til Frankrig og opleve deres kultur i april måned.