Vinder af ØKO-konkurrence

Vinderen er fundet

Det blev 2.m, der, fredag den 7. februar, gik af med sejren i 2.g’ernes innovationskonkurrence, som havde fokus på økologi og ”at tænke grønt”.

De fremmødte i Multisalen blev taget med storm, da 2.m fremførte deres rap-performance om vores holdning til klodens klimaudfordringer. En flot performance, som i form ledte tankerne hen på blandt andet Yahya Hassan.

Alle klasser stillede med super flotte bidrag, og det blev en vanskelig opgave for dommerne at finde frem til den endelige vinder. Bedømmelseskriterierne omfattede originalitet, faglighed og formidling.

Konkurrencen var afslutningen på en hel uge, hvor 2.g’erne havde arbejdet med miljøudfordringer i et tværfagligt innovationsforløb med dansk og et naturvidenskabeligt fag.

Eleverne havde fået frie hænder til at skrive enten økolyrik, taler og cli-fi-noveller eller lave deres helt egen klimakampagnefilm.

Til at vurdere og bedømme produkterne havde vi inviteret tre eksterne dommere, nemlig:

Steffen Lervad Thomsen: Bæredygtighedskoordinator Miljø og Energiforvaltningen, Aalborg Kommune.

Svanborg Guðjónsdóttir: Lektor, energi- og miljøuddannelserne, UCN.

Louise Mønster: ph.d. i dansk og nordisk litteratur. Lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet.