Årets udvekslingselever

Årets udvekslingselever

På Aalborg Katedralskole har vi i år fornøjelsen af at have i alt seks udvekslingselever. De fire nye skal være her hele skoleåret og er Pernille fra Canada, Yusuke fra Japan, Tobias fra Paraguay og Charles fra USA. Emanuel fra Argentina og Issabel fra Chile har været her siden januar og bliver indtil jul.

Ud over at skulle deltage i undervisningen sammen med deres klasser starter de til danskundervisning i september. I den første del af skoleåret har de fokus på at lære dansk og følger så godt med i undervisningen, som det er muligt. Derudover kommer de nogle gange på besøg i andre klasser og fortæller på f.eks. engelsk eller spansk. De skal også med på de kommende ekskursioner og studieture, og de plejer også at deltage i aktiviteter uden for skoletiden.

Det er en stor oplevelse for både udvekslingseleverne og skolens elever at mødes på tværs af kulturer og sprog, og de får alle udvidet deres horisont i mødet med unge fra lande, som de typisk ikke er i kontakt med. Når året er omme, vil alle forhåbentligt kunne se tilbage på et år fyldt med gode oplevelser og nye venskaber.

Vi glæder os til at følge vores udvekslingselever på deres rejse i Danmark og er sikre på, at alle vil tage godt imod dem.