2.y til skriveworkshop på Café Ordgeist

2.y til skriveworkshop på Café Ordgeist

Da skolen ligger centralt i Aalborg, er det oplagt at udnytte byens muligheder, og det gjorde 2.y til fulde, da de tog på Café Ordgeist og skriveworkshop om ”Kroppen og klichéerne”. Her fik eleverne rig mulighed for at skrive om deres eget forhold til kroppen, drikke øko kaffe og se på alle de både nye og gamle bøger, caféen sælger.

Forfatter Claus Nivaa, tidligere lærer på Aalborg Katedralskole, og indehaver af Café Ordgeist, fortalte om de mange spændende arrangementer på caféen, mens oversætter og Cand.Mag. i Nordisk Sprog og Litteratur Mads Jannik Holm fik sat gang i den kreative skriveworkshop.
Besøget passede godt til 2.ys undervisning, hvor de har bl.a. læst Caspar Erics langdigt, ”NIKE”, som Mads også tog afsæt i, da Mads og Caspar har samme handicap.
  • IMG 8061
  • IMG 8064