Fernisering og afsløring af udsmykningsprojekt Heroes I

Begivenheder

Fernisering og afsløring af udsmykningsprojekt Heroes I

Vi glæder os til at byde jer velkommen til ferniseringen og afsløringen af det store udsmykningsprojekt Heroes I. Chess – A Mania in Black and White.
Elever på Aalborg Katedralskole har gennem det sidste skoleår arbejdet med temaet SKAK under vejledning af billedkunstneren Søren Elgaard og lektor Henrik Juhl Andersen. Resultaterne vises dels i Husets Galleri, samt på Aalborg Katedralskole i multisalen samt lokalerne A212 og A312 i hovedbygningen. Dertil afsløres en større udsmykning på to af Aalborg Katedralskoles gavle.
Program:
15.15: Der bydes velkommen Velkommen i gårdhaven på Huset Hasserisgade med musik af elever fra Aalborg Katedralskole, som har lavet en musical over emnet SKAK. Herunder bydes på en lille forfriskning og “SKAK-kage” som kokkene på Huset kreerer.
Henrik Juhl Andersen og Søren Elgaard fortæller om projektet.
15.30: Jes Lunde, kulturrådmand ved Aalborg Kommune holder åbningstalen.
15.45: Afsløring af udsmykningsprojektet Aalborg Katedralskole
16.00-17.00: Udstillingerne er åbne på Husets Galleri og på Katedralskolens i multisalen, i A212 og i A312 og der lægges op til skakspil med megabrikker mellem Aalborg Skakforening 1889 og skolens bedste og i gårdhaven ved Husets Galleri.
ALLE er velkomne!