Sprogdag for alle 1.g'ere

Sprogdag for alle 1.g'ere

På Katedralskolen elsker vi sprog! Vi har 5 sproglige studieretninger og har som et af de få gymnasier i Nordjylland fransk som fortsættersprog.
I anledning af den europæiske sprogdag fejrer vi i september sprog og kultur. Vi har de seneste uger haft en sprogudstilling, hvor man kan vise sin sprogglæde og læse sproglige fun facts, og i denne uge havde alle 1.g’ere sprogdag, hvor der blev quizzet, danset, læst eventyr på 16 sprog, spist sprogkager og ikke mindst dystet i sprog i vores sprogolympiade. På deres sproghold samlede eleverne point i discipliner som tegn og gæt, mundaflæsning og løbediktat.
Stort tillykke til Sara fra GK2, der vandt sprogquizzen, og Vera fra GK4, der vandt latinquizzen og tillykke til Tysk1, Fransk Fortsætter, Fransk Begynder 1 og Spansk 2, der vandt i hver deres kategori i sprogolympiaden!
Herudover også en stor tak til 3.a, skolens sproglige 3.g-klasse, for kyndig assistance under sprogolympiaden og præmieoverrækkelsen. I næste uge fortsætter sprogfejringerne, når alle 1.g’ere skal til fællestime om emnet ”Sprogdetektiv – når sproget fælder mordere og terrorister”.