1.j i P1 med digt- og podcastsamling om Corona

1.j i P1 med digt- og podcastsamling om Corona

1.j-eleverne har i dansk har lavet en digtsamling og podcasts, der uddyber de tanker og følelser, som 1.g'ere har i forhold til Corona-tiden, da de føler sig glemt af samfundet, og holdt udenfor debatten. Projektet kalder de "Hvad med os?", og de fortalte bl.a. om det i P1 fredag d. 15.05.2020. De har skrevet følgende 'elevatortale' til deres arbejde med både digtsamling og podcasts:

"Vi er en klasse fra Aalborg Katedralskole, som er trætte af at blive holdt udenfor debatten. Vi vil ind i debatten, vi vil lyttes til og høres på. Vi har forskellige følelser om lockdown, om virtuel undervisning og om vores Coronatid. Dette har vi samlet i en digt- og podcastserie, som uddyber hver enkelt forfatters tanker og inspiration bag de forskellige digte. Vi er rastløse og frustrerede og vi håber, at du vil være det medie, som får os ind i debatten, for vi har noget på hjertet og noget at skulle have sagt."

P1 indslaget

Digtsamlingen