Tre grupper af elever fra 2.b i finale om Fremtidens Grundlov

Tre grupper af elever fra 2.b i finale om Fremtidens Grundlov

TRE grupper af vores dygtige elever fra 2.b er i finalen i den landsdækkende konkurrence "Fremtidens Grundlov". Konkurrencen er en del af Advokatfirmaet Poul Schmiths digitale uddannelsesspil, og hvert år inviterer firmaet gymnasieelever til at filme og indsende deres eget bud på fremtidens grundlov.

De tre grupper er en del af ni finalister på landsplan, som har filmet et bud på fremtidens grundlov. Finalen bliver afgjort på Grundlovsdag af en jury bestående af justitsminister Nick Hækkerup (S), Folketingets Ombudsmand, Niels Fenger, højesteretsdommer Jens Peter Christensen og administrerende direktør for Dagbladet Information, Stine Carsten Kendal.

Elevernes film hedder "Den Personlige Frihed er Ukrænkelig", "Væk med Kønsnormerne" og "Dronningen Adresserer Det Danske Folk", og kan ses på kammeradvokatens hjemmeside: https://kammeradvokaten.dk/finalister-i-aarets-grundlovskon…

Vi krydser fingre for de dygtige elever!