Foredrag om den offentlige debat

Foredrag om den offentlige debat

I denne uge har tidligere radiovært og nuværende jurist og klummeskribent ved Ekstra Bladet Nima Zamani været på besøg på Aalborg Katedralskole. Zamani fortalte om sit virke i den offentlige debat. Han fremhævede bl.a. styrker og svagheder ved udformningen af den politiske debat i ”Deadline” og ”Debatten”, som han selv har medvirket i. Han fortalte i den forbindelse om, hvordan han synes, at begrænset taletid har gjort den politiske debat til en børnehave. Nima Zamani fortalte om, hvordan han tog dette problem i egen hånd og inviterede stærkt højreorienterede politikere på besøg i Radio24syv. Her blev holdninger frit diskuteret med dialogen i fokus. Derudover hørte eleverne om bagsiden ved at være et kendt ansigt i den offentlige debat, hvor Zamani fortalte om hadefulde og racistiske beskeder, samt hvordan han har håndteret at modtage disse.