HF-klasse på feltarbejde

HF-klasse på feltarbejde

HF-klassen 1.p var torsdag den 17. september på felttur og nød det gode vejr og skønne omgivelser i Rebild Bakker og Gravlev Ådal. Eleverne skulle udføre feltundersøgelser i fagene biologi og geografi i forbindelse med forløbet ”Naturen omkring os” i den naturvidenskabelige faggruppe.

Alle kom helskindet op på toppen af Kejserbakken, hvorfra der blev lavet landskabsanalyser i alle retninger. Herefter var det ned igen til ådalen for at måle vandføring og strøm i Lindenborg Å, mens andre ledte efter liv i Kovads Bæk.

Højdepunktet var, da de to stærke hf-elever Aliraza og Malthe på eget initiativ hjalp en mand i kørestol over bækken og op på stien. Mega god stil drenge!! Katten har bare de bedste hf-elever.