Besøg på Lindholm Høje

Besøg på Lindholm Høje

1.p, 1.q og 1.r samarbejder i ks-historie omkring emnet ”Aalborgs DNA”, hvor vi blandt andet har fokus på vikingetiden i Danmark.

De tre klassers historielærere Rasmus Damkilde, Rasmus Lundby og Ulla Thomasen blev derfor enige om at tage klasserne med på en fælles tur til Lindholm Høje.

Vi tog afsted tirsdag den 7. september, og programmet for dagen bestod af et besøg på stedets fornemme gravplads og et besøg på Lindholm Høje museets indendørs udstilling.

I tilknytning til besøget skulle alle elever løse en reflektionsopgave, som bestod af to dele, omhandlende oldtiden i Limfjordslandet og Vikingerne på Lindholm Høje.

Alle var enige om, at vi havde en god og udbytterig eftermiddag på Lindholm Høje.

hf-elever uden for Lindholm Høje Museet