Forældreaften

STX
HF

Forældreaften

Hvem går min datter/søn i klasse med? Hvordan er lærerne? Og hvordan ser undervisningslokalerne ud på Aalborg Katedralskole? Spørgsmålene er mange, når man sender sit barn til en ny skole.

Derfor havde Aalborg Katedralskole havde inviteret til forældremøde for 1.g’klasserne onsdag den 27. november og torsdag den 28. november.

Aftenen begyndte i Multisalen i bygning G, hvor vi meget apropos sammen sang sangen: ”Regnvejrsdag i november”. Rektor Christian Warming bød de mange forældre og elever velkommen, og informerede om dét at være elev på Aalborg Katedralskole. Studievejlederen havde også ordet, og fortalte om de mange opgaver, studievejledningen varetager med henblik på at give eleverne så gode 3 år på skolen som muligt.

Aftenen fortsatte i stamklasserne. Forældrene fik dog først en rundvisning på skolen af nogle af klassens lærere.

Sidste del af programmet, der foregik i stamklasserne, var planlagt af klassens lærere og elever i fællesskab og omfattede fx orienterende indslag, quiz, kaffe og kage.

Før vi fik set os om var nærmede klokken sig 22, og det var tid til at gå hjem – forhåbentlig med et godt indtryk af skolen, læreren og klassen.

Tak for besøget til de mange forældre, kom til forældremøde i 1.g-klasserne. Et besøg, der forhåbentlig gav et godt indtryk af vores skole, lærerne og vores friske elever. Også tak til 1.g-eleverne (og lærerne), der var med til at gøre aftenen rigtig hyggelig.
  • Csm Foraeldreaften1 D79600c2ec
  • Csm Foraeldreaften2 B3f9668019