Studievalg Danmark

Studievalg Danmark vejleder om videregående uddannelse og de efterfølgende beskæftigelsesmuligheder. På Aalborg Katedralskole er Vita Schou den lokale studievalg-vejleder,

I løbet af din tid på skolen kommer Vita på besøg flere gange for at holde oplæg om uddannelsessystemet, valg af videregående uddannelse og efterfølgende beskæftigelsesmuligheder, adgangskrav, ansøgning, optagelse mv. På lectio kan du se, hvornår præcis den enkelte klasse skal deltage.

Vita har desuden træffetid på skolen ca. hver 3-4 uge. I forbindelse med de faste træffetider har du mulighed for at få en individuel snak om dine spørgsmål, overvejelser og ønsker med hensyn til dit valg af videregående uddannelse, eller hvis du er i tvivl om, hvad du vil efter din studentereksamen.

Du kan her se kalenderen og booke en aftale med Vita

Her vælger du Aalborg Katedralskole på skolelisten. Dernæst vælges den dato og det tidspunkt, du ønsker at booke, og du skal til slut angive dine kontaktoplysninger. Du får en kvittering for din booking pr. mail og siden en sms-påmindelse på dagen for træffetiden. Træffetiderne holdes i lokale A115.
Du kan også træffe Vita på telefon 33 33 20 19 eller pr. mail: vas@studievalg.dk

Vejledningen er et tilbud til dig, og du er altid velkommen – også når du er færdig med gymnasiet.