Aalborg Katedralskole udbyder to studieretninger på det kunstneriske område.

De to studieretninger, det drejer sig om, kan du se i menuen. Her kan du også klikke ind og læse mere om de enkelte kunstneriske studieretninger.

Brænder du for musikken, og vil du udfolde dig musikalsk og samtidig lære om musikteori, er dette studieretningen for dig! Du kan enten kombinere Musik A med Engelsk A eller Matematik A, alt efter hvad du gerne vil fordybe dig i.

Fritidstilbud

Uanset din spillestil, kan du kombinere undervisningen med et eller flere af vores fritidstilbud. På skolen findes der et bigband, underholdningsorkester, kammerkor og diskoband, og herudover også koncertklubben Kattejammer. Hvert år udarbejder musikafdelingen desuden en stor teaterforestilling, som kombinerer talent for musik med lysten og evnen til at stå på de skrå brædder.

Alle skolens frivillige aktiviteter