Samfund

Aalborg Katedralskole udbyder to studieretninger på det samfundsvidenskabelige område.

De to studieretninger kan du se i venstre kolonne, hvor du også kan klikke ind og læse mere om begge de samfundsvidenskabelige studieretninger.

Hvis du interesserer dig for aktuelle danske og internationale relationer, økonomi, sociologi og politik både lokalt, regionalt og globalt, er den samfundsvidenskabelige afdeling noget for dig!

Her kan du også deltage i sociale fritidsaktiviteter udenfor undervisningen, f.eks. lære at argumentere og debattere på engelsk i debatklubben, som bl.a. var en del af det danske debatlandshold, da Danmark for første gang vandt den international debatturnering International World Schools Tournament i Slovenien. Hvis du interesserer dig for politik og demokrati, vil elevrådet i øvrigt være en oplagt mulighed for at udfolde dette.

Alle skolens frivillige aktiviteter