Videnskabsklubben

Aalborg Katedralskole er del af Videnskabsklubben, hvor vores elever underviser 4.-6. klasse i naturvidenskab efter skole. Der er ingen lærere til stede, så derfor er det eleverne, kaldet 'seniormentorer', som selv får ansvaret for undervisningen af 'miniforskerne'.

Forløbet inkluderer workshops for mentorerne og derefter et 7 ugers undervisningsforløb hver torsdag fra uge 43 til og med uge 49. Hermed får Katedralskolens elever mulighed for at formidle den naturvidenskabelige faglighed, som de tilegner sig på skolen og samtidig arbejde og samarbejde med børn og deres medstuderende.

På baggrund af deltagelse i forløbet modtager alle seniormentorerne et kompetencebevis, som fx kan bruges på C.V. Læs eventuelt mere om videnskabsklubben på deres hjemmeside.